Week 3 ( laatste week met Jasper - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu Week 3 ( laatste week met Jasper - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu

Week 3 ( laatste week met Jasper

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

02 Oktober 2016 | Indonesië, Sanur

Dit is alweer het laatste verslag van Jasper en mij. De 3 weken vakantie gingen onwijs snel en wij hebben het super gehad.

Ook wil ik jullie graag bedanken voor de leuke reacties op mijn blog!

We zullen het verhaal nog even oppakken waar we zijn gebleven. Dat is Gili meno onze 1 na laatste dag. We zijn gaan fietsen over het eiland. We hadden deze geleend van de Australische  buren! Hun zouden s' ochtens gaan vissen en daarna weer gaan rusten! Helaas voor hun kwam de boot niet opdagen waarmee ze zouden gaan vissen. Dus dat werd geen vis die avond voor hun. We hadden het eiland natuurlijk al rond gelopen en hadden gezien dat er een meer was. Ook hadden we gezien dat zodra je iets meer naar het "binnenland" gaat op Gili je ook wat meer armoede tegen komt. De buren zeiden dat het leuk was om er even wat van te zien dus dat zijn we gaan doen. Wat is het eigenlijk schrikbarend om te zien. Wij zitten lekker in een bungalowtje  aan  het strand maar deze mensen krijgen rond de 60 euro per maand betaald. Dus dan kan je je wel een kleine voorstelling maken van hoe ze daar er bijzitten. We hadden een rondje gefietst om het meer en zijn daarna lekker gaan zwemmen in ons koude bad:).
De dag erna werd een reisdag. We zijn al vroeg naar Gili trawang gegaan. Dit kregen we als tip nadat we 3 keer hadden opgebeld en ze eigenlijk er nog niet veel van snapte. Gelukkig maar goed dat we zo vroeg zijn heen gegaan want we bleken niet op de lijst te staan. Dus werden eigenlijk naar de boot van 4 uur gezet.  Hier waren we het niet mee eens aangezien het 30 graden was en wij al om half 10 aangeraden gekomen op Trawang en we met onze backpack liepen te zeulen. Hierdoor zijn we wel een leuke b&b tegen gekomen gerund door een Nederlander.

Gelukkig kwamen we ook op de lijst van de boot van 12 uur en na 1,5 uur op de boot te hebben gezeten en een hoop zee zieke dames hebben horen over gegeven kwamen wij in de chaos van Padangbai.
Dit waren wij natuurlijk niet meer gewend. We waren ook een beetje de weg kwijt dus zijn we maar even achterop gegaan bij 2 scooters en kwamen er daardoor achter dat we maar 1 minuut verwijderd waren van het homestay. Maar een goed geprobeerde zoek poging was het zeker! Eenmaal aangekomen hadden wij toch wel een beetje honger en zijn we de boel gaan verkennen. We zijn hier bij een stukje de berg op gegaan wat wel erg mooi was om te zien. Ook hebben we s' avonds nog een uitvaartstocht gezien. En dat gaat er toch ook weer wat anders aan toe als bij ons. Er word op de trommel geslagen en de overleden personen of persoon word maar eens in de zoveel jaar begraven. Ze doen dit om de 5 jaar om zo de kosten te besparen. Daarvoor balsemmen  ze de lichamen in en worden ze bewaart tot er een gezamenlijke begrafenis is.
Na een redelijk rustig avondje in Padangbai. zijn we al vroeg naar Sanur gegaan. Dit was een snelle rit omdat de taxi chauffeur  gemiddeld 80 reed en zoveel mogelijk door rood probeerde te gaan zodat wij er sneller zouden kunnen zijn. In Sanur werden wij vrolijk ontvangen door de dochter van de baas en na een paar gekke blikken herkende ze ons nog! We zijn hier snel naar het strand gegaan omdat het een van onze laatste strand dagen zou zijn. Heerlijk!

Als laatste komen wij aan in Kuta. Een heel ander soort stad dat wij waren gewend  van  de afgelopen weken. Het is hier namelijk onwijs druk. Er rijden constant auto's en scooters het liefst door elkaar. En er zijn te veel toeristen. Maar na 500 keer vragen om te kijken in de shops word je er wel een beetje gekkig van. S' avonds gegeten bij Jamie Oliver na dat we eerst even het strand Hebben bekeken. Het sterft hier van de surfers winkels en daardoor ook van de surfers in het water hebben we al gezien.
De een na laatste dag zijn we naar het nummer 2 waterpark geweest van de wereld. Waterbom park! Wat is het hier geweldig! Er zijn glijbanen waar de grond zo onder je weg zakt of van die banden waar je met z'n 2 in kan. Ook was er een halfpipe  glijbaan. Dit was echt super vet en we vlogen letterlijk over het water. Na het waterpark te hebben overleefd zijn we snel naar de kamer gegaan om ons vervolgens  snel verder te gaan.

Er stond namelijk al you can drink en eat op het programma in de grootste club van Kuta. Het bevat 5 verdiepingen en het uitzicht was geweldig mooi. Leuk om een keer mee te maken maar wat een drukte.

De laatste  dag van ons samen zijn we naar Uluwatu geweest dit was een tempel in het zuiden van Bali. Je zult de foto's bekijken en snappen dat het best een bijzonder moment was. Er was namelijk ook een ceremonie ter afsluiting van de periode waar ik jullie al wat eerder over had verteld. Wat een enorme drukte en na een uurtje waren we er. De terug weg was minder fijn. De chauffeur  kon namelijk niet goed rijden en elke keer als ie op z'n rem trapte schoten we allemaal weer even naar voren. Ik werd hier door wel een beetje chaggie en merkte dat ik ook even moest gaan eten dat hebben we toen naar gedaan met een burgertje  van de MAC.
Daarna zijn we snel naar huis gegaan en voor de laatste keer de backpack van jap uit en ingepakt. Daarna even lekker gaan eten en toen uit eindelijk afscheid genomen van elkaar. Daarna ben ik een rondje gaan lopen maar het ging regenen  dus ben ik naar binnen gegaan en heb besloten toch maar even vroeg te gaan slapen. Wie weet is het dan sneller morgen en kan ik door naar Australië!! Op naar een nieuw avontuur! Onwijs veel zin in al ga ik de leuke tijd met Jasper wel missen.
De foto's van deze laatste dagen zet ik weer op facebook!

Groetjes van Jasper en Naomi

• 03 Oktober 2016 - 14:24

B. Van Oel:

Lieve Naomi en Jasper, al veel verhalen gelezen via de app en foto's gezien, maar weer leuk om een volledig verslag te lezen van de derde week. Het is een bijzondere ervaring om dit samen te beleven en wij hebben genoten van je verhalen. Dank je wel en nu op naar Australië waar je weer hartstikke leuk zult worden ontvangen en van alles zult zien en beleven. Maar wel heel anders dan jullie vakantie op Bali. Heel veel plezier daar en veel liefs van opa Bert en oma Els

• 04 Oktober 2016 - 12:16

John En Anneke:

Mooie verslagen om te lezen van jullie prachtige reis tot nu toe. Dat wordt straks weer lang bijpraten bij Deen.... Veel plezier in Australie en wij blijven jullie/jou volgen.