Laaste week Melbourne - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu Laaste week Melbourne - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu

Laaste week Melbourne

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

16 Oktober 2016 | Australië, Inverloch

Hoi allemaal!

Onwijs leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt!

Zondag zijn we naar Inverloch  gegaan voor het verjaardagsfeestje van Edith.  De dochter van Emma en Dave (zoon) ze wordt 3 jaar. Ze gaven een barbie bij het strand. En de hele familie van Emma was er en ook een groot deel van Dave's familie was wel! Leuk om ze toch allemaal even bij elkaar te zien.  En gelukkig werkte het weet vandaag ook eens een keer mee. Nadat de barbie klaar was ben ik met Dave, Emma en Edith mee gegaan voor een paar dagen in hun huis. Het is absoluut prachtig! Dave heeft het hele huis zelf zo gemaakt en ze wonen vlak bij zee! Zondag avond nog een paar biertjes gedronken met Emma, Dave en de broer van Emma en zijn vriendin! Was echt erg gezellig en ze vonden het erg leuk dat ik er was! Wel optijd naar bed gegaan want ze waren afgemat.
De volgende dag zijn Emma, Edith en ik naar de ouders van Emma gereden (10 minutjes) en hebben daar het zoontje van de zus van Emma mee genomen voor een mooie en leuke wandeling vlak bij hun huis! Niet erg lang maar wat een uitzicht en dat allemaal langs de zee! Geweldig! Gelukkig wel weer optijd terug want daarna begon  het toch te regenen! Smiddags rustig aan gedaan en even lekker gekleurd met Edith. S' avonds zijn we met z'n alleen nog even naar het "vogelnest" geweest om met Dave te gaan surfen. Alleen is Dave een kop kleiner als mij dus me wetsuite  zat niet helemaal zoals het hoorde. Voelde me een pinguïn en werd bijna gekilt. Maar toch in het water gegaan waar de golven toch wat hoger zijn dan in Nederland. Het was een hele ervaring en na een klein  halfuurtje  in het water er maar uit gegaan omdat de golven te hoor werden om door te komen! Dave ging nog wel even verder! Dus had ik mooi de tijd om al zijn surf kunsten te bekijken!
Op dinsdag zijn Emma, Edith en ik eerst naar San Remo  gegaan voor het voeren van de pelikanen die daar eens persdag eten krijgen van de viswinkel waar ze ook een beetje in de gaten gehouden worden. Het is gaaf om te zien en ik wist niet dat de beesten zo groot waren! Daarna zijn we naar Philips Island gereden om daar de koalas te gaan bekijken. Wat zijn dat toch een mooie beesten! De hele dag zitten ze bijna te slapen in een boom en je moet goed opletten want anders zie je ze niet.
Daarna zijn we naar Churchill Island gegaan. Dat is een eilandje waar een boerderij op is. Er was schapen scheren en whip  cracking.
Daarna zijn we naar een rontonde gegaan om Dave op te halen zodat hij met ons mee kon naar de pinguïn parade!! Eerst onderweg een pizza besteld en daarna even naar de pier gegaan waar we weg waaide dus de pizza opgehaald en snel naar het laatste park gegaan. Je leerde daar van alles over het onderwater leven. En kon zelfs een animatie filmpje bekijken waar jij op de top van de ijsberg  kan zitten!
Daarna naar de pinguïn parade gegaan en daar hebben we een uurtje moeten wachten. Je zat te wachten op bankjes aan het strand. Na 20.00 uur kwamen de pinguïns aan land! Ze kwamen uit de zee en liepen zo de duinen in naar hun huisjes. Onwijs gaaf om te zien. Helaas zijn de foto's niet super gelukt omdat je het niet goed kan zien want het is donker. Daarna over de houten bording terug gelopen en daar zag je alle pinguïns lopen! Schattig.

Dan is woensdag  ochtend al weer de laatste dag in Inverloch. En werd ik naar een boerderij gebracht halverwege de route  naar Melbourne  en Mandy kwam mij daar weer ophalen! Mandy vertelde dat het op  zondag zo erg had gestormd. Dat er overal bomen waren omgevallen en dat ze al een paar dagen geen stroom had. Omdat er een boom op de stroomkabels was gevallen. Het hele dorp lag plat en de winkels waren niet open. Gelukkig hadden zij nog we heet water en gas om op te koken zodat ze niet perse het huis uit hoefde. En ze kon de telefoon gewoon in de auto opladen. Mandy woont in het "regenwoud". Gelukkig hadden Herman en Marie  er geen last van. En onderweg naar huis hebben we even lekker tintams  gekocht want die moet je natuurlijk wel gehad hebben als je in Australië  bent!

Op donderdag zijn we naar Peter(zoon) and Asha's huis gereden! Ze wonen zo'n 3 uur van af het huis van Marie en Herman af op het platteland! Als je daar heen rijdt is het enige wat je ziet af en toe een boerderij en soms een dorpje langs de weg! Geweldig om te zien. En Peters huis heeft een mooie plek en een geweldig uitzicht met een geweldige laptop grond. We zijn toen Peter thuis kwam naar de rivier gelopen! ik kreeg Peters laarsen aan want het is nogal modderig vanwege de vele regen. We moesten onder een hek door kruipen om bij de rivier te komen en hebben even gerust op de omgevallen boom.
Daarna zijn we verder gelopen door het drassige gras waar me laarsen wel is in vast bleven zitten!
Savonds lekker pompoensoep gegeten en optijd naar bed gegaan!

Op vrijdag ochtend zijn we naar de Paradise  waterfalls  gegaan. Het was een korte wandeling maar wel gaaf om te zien. We hebben zo een beetje alle kanten van de waterval gezien behalve vanaf boven. Daarna zijn  we naar het stadje Banella gereden en hebben daar de art paintings op muren bekeken en gepicknickt  aan de rivier. Vanaf daar zijn we verder gegaan naar de golf baan waar de kangaroes  gewoon in het wild rond lopen! Super grappig! Savonds hebben we de koeien van de vader van Asha binnen gehaald in de achterbak van de pick-up. Super gaaf! Savonds weer een barbie gehad met lekker vlees!

Zaterdag ochtend zijn we weer naar Herman en Marie hun huis gegaan. Daar stond ons  smiddags een kleien verrassing te wachten want toen ik even rustig aan het schrijven was hoorde ik ineens een enorm getoeter. De jongste dochter Madeleine  stond met haar auto daar! Ze was terug van vakantie gekomen en kwam me ophalen om naar John en Claire(oudste zoon) te gaan. Ze wonen in een mooi groot huis met zwembad/spa in de tuin! Heerlijk! We gingen met de kinderen Australische  kaasjes en toastjes even als klein borrelhapje. En ook waren Matt en Madeleine  er! Na de kaasjes en toastjes zijn we de zelf gemaakte pizza van Claire gaan proeven! Wauw wat was dat lekker. S'avonds zijn we nog in de spa gegaan en na een lang bad zijn we gaan slapen!

Zondag ochtend zijn we naar Artist  market gegaan en zijn we daar eerst gaan ontbijten. Daarna ben ik in de oude chervolet naar Marie en Herman gebracht. Daar ben ik nog even een rondje gaan wandelen met Marie en Scott en Mandy en haar kinderen kwamen nog even langs om gedag te zeggen. Vanavond eten Marie, Herman, Matt en ik hutspot.

Morgen ga ik verder op reis! Na een geweldige tijd ga ik nu naar Sydney! Ik mag daar bij een Vriendin van Emma slapen wat onwijs lief is. En ik heb er onwijs veel zin in!

Over een week ga ik naar Cambodja.  Om te beginnen wil ik iedereen nogmaals heel erg bedanken voor hun donatie.
Doneren kan nog steeds op bankrekeningnummer NL 70 ABNA 0808256165. T.a.v N. Verdonk ovv ZEEP.

Alle foto's van mijn reis zijn weer te vinden op facebook!

En even een speciaal berichtje voor me Zusje. Het is vandaag haar verjaardag dus bij deze! GEFELICITEERD XXXX

Liefs Naomi

  • 16 Oktober 2016 - 16:16

    B.van Oel:

    Lieve Naomi, wat weer een geweldig verslag van je laatste week bij de familie in Australië en wat hebben ze hun best gedaan om het jou naar de zin te maken. Het is bijzonder dat je zoveel gezien hebt en vooral voor Herman en Marie die je overal heen gebracht hebben en heel veel kilometers hebben gemaakt want David en Peter wonen een eind uit de buurt van Melbourne. We genieten vanuit Nederland met je mee en zijn heel blij voor je dat je dit alles zo hebt kunnen meemaken. En dan op naar Sidney naar de vriendin van Emma. Erg leuk en benieuwd wat je daar nog kunt zien in 2 dagen. Goede vlucht!!! Liefs van opa Bert en oma Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9174

Voorgaande reizen:

11 September 2016 - 23 November 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: