Een na laatste week alweer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu Een na laatste week alweer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu

Een na laatste week alweer

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

14 November 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Weer een nieuwe week vol nieuwe avonturen en nieuwe uitdagingen!

Vandaag zijn we naar een school gegaan waar ze geen muren hebben bij 1 van de klassen.
Dit komt omdat ze de school 3 jaar geleden hebben gebouwd maar dat ze daarna geen geld meer hadden voor de rest. Hier ging ik sochtens eerst heen in me eentje omdat Afra naar phnom penn was. De ervaring in me eentje was wel leuk en weer is wat anders maar toch is het gek omdat ik de afgelopen week alleen maar met Afra was geweest  en dat we nu net onze draai hadden gevonden.  desalniettemin  ging het toch ook goed en was het leuk om te doen! Aangezien Afra ook vrijdag haar laatste dag heb en ik dan nog een weekje in me eentje mag!

Smiddags was Afra we wel weer en hebben we veel lol gehad! De sfeer ook tussen Mr Da en ons komt er toch goed in nu! Net toen we op het punt stonden om weg te gaan kwam er nog een stort bui over! Even de regen jassen aan getrokken! En toen was de bui over. Toch maar aan gelaten. Dus onderweg was het zo erg drassig  en slipperig  dat het wel beetje eng was. Ook moesten we een hele kudde koeien passeren dus de koe was 2 cm van me benen af. En toen begon het uit eindelijk weer te regenen. Afra en ik waren met een droog shirt goed over gekomen maar de chauffeurs  helaas voor hun niet. Toch konden ze er wel om lachen! Mijn chauffeur  zat gewoon onder weg te zingen en heeft wel 100 keer omg gezegt!

Ook kregen we helaas te horen dat we op woensdag geen les hadden want er was een holy Day.  Dus op woensdag hebben we een dagje gehad op school alleen was dit eigenlijk best een beetje teleurstellend. Want er is voor ons niks te doen.. Ook weten we natuurlijk niet waar de rest is met les geven dus kunnen we niet echt wat doen.

Op donderdag ochtend zijn we naar een school geweest.  Mijn chauffeur had denk ik haast om er te komen want we raceden  er heen! ( meer dan 70 km per uur). Na de hele ochtend les te hebben gegeven gingen de kinderen om de zelfde tijd met ons weer weg want het was nog cleanings dag dus ze waren speciaal  voor ons langer gekomen!  Super gewoon weg! Ook de school was best mooi aan de buitenkant. Zodra we de lokalen binnen liepen zagen we de gaten in de grond zitten dus goed opletten of je niet ineens in een gat ging staan. De voorlichting was zoals altijd super leuk!!! We wisselen de rollen vaak om en we doen het dan allebei op onze eigen manier. Erg leuk om te zien! Smiddags hebben we rustig aan gedaan. Eerst een dutje in de hangmatten gedaan en me was en daarna naar de boot racen gegaan want het is al weken een soort van gaande. Het is de drakenboot raven alleen dan hier! Heel grappig. Wat minder grappig was en nog is dat zodra je buiten de poorten van het blue huis komt iedereen enorm naar je staart en barang  roept. Dat is buitenlanders maar dan nog even een ergere verwoording er voor. Ze roepen het alleen maar en staren naar je als of je een olifanten hoofd heb. Toen we eenmaal daar waren zijn we totaal half uurtje gebleven want  het was 35 graden en we stonden in de volle zon!

Ook had ik nog wat geld over en ben ik op zoek gegaan naar een project! Er waren verschillende opties.
1. Een paar muren om het school gebouw heen laten zetten van een kleine school verweg.
2. Bij 1 van de grote scholen waar maar 4 wc's zijn en 2000 kinderen en dus een wc gebouw nodig hebben.
3. Nog een van de grotere scholen met weinig wc's en te veel kinderen.
4. Greenway helpen!
 
Ik kan met trots zeggen  dat ik heb gekozen voor een extra wc te bouwen voor de grote school met 2000 kinderen! Omdat hygiene natuurlijk een van de belangrijkste dingen in die hier bestaan! Kunnen we nu met trots zeggen dat iedereen een steentje heeft bijgedragen!

Op vrijdag zijn we sochtens naar een kleine school gegaan! Er waren maar ongeveer 50 kinderen maar de school was wel leuk om te zien en we hebben nog even gespeeld!!

Smiddags zijn we naar de school gegaan waar ik de wc's ga laten bouwen! Ik weet nu de plek en hopelijk kunnen ze volgende week al starten met bouwen! Zodat ik het nog af kan zien of er misschien nog aan mee kan helpen!

En savonds weer op naar siem reap! gegeten bij il forne! erg lekker! En dan naar bed want morgen weer vroeg op!

 We zijn vandaag naar de watervallen gegaan als eerste stonden om half 7 op om lekker te gaan ontbijten! Daarna zijn we naar de supermarkt geweest om een "lekker" stokbroodje te kopen en wat koekjes en wat te drinken!Vervolgens zijn we naar angkor gegaan om ons ticket te kopen voor en de tempels en de watervallen. Want de watervallen zijn in het zelfde gebied al de tempels. Dus kregen we een dag pas! Daarna zijn we naar de watervallen vertrokken! Dit duurde wel iets meer dan een uur. En toen we er aankwamen moesten we 1500 meter lopen. Het was geen echte normale wandeling omhoog  maar je moest over allemaal wortels lopen van de bomen en over stenen om hoog en met trappen om er te komen! Het was heel leuk om te doen! Daarna zijn we weer een 1 terug gereden. Het duurde denk wel langer dan een uur maar ach. Toen we terug reden zijn we halverwege naar de vrouwen tempel gegaan Banteay srei . En de tempels zijn zo mooi. Het is namelijk niet een soort Kerk maar meer mooie muren en gangen allemaal van steen zonder " soort van fotos" maar meer in gegraveerde  bloemen of andere vormen. En daarna zijn we naar de Angkor geweest en de hoofden tempel Beyon.  En nog een andere met de bomen van de film van lara corft. Genaamt Taylor Prohm.

Ook hebben we  veel wilde dieren gezien. Zoals een varken,een geit, een koe, een olifant, een aap, een paard en veeel wilde honden. Ook waren er veel water buffels op de weg van siem reap naar Samrong.
S' avonds het afscheidsdinner  gehad van Afra

  • 14 November 2016 - 16:11

    Jorryt:

    Hey Naomi! Ik weet niet wat ik nou leuker vind.....je foto's of je blogs......ik kijk er allebei naar uit. Volgens mij heb jij straks ook wel wat tips voor mij! :-)

  • 17 November 2016 - 10:07

    Oma Els:

    Lieve Naomi, gisteren al een reactie geschreven, maar kennelijk niet verstuurd. Vandaag nog eens je laatste verslag gelezen en nu opnieuw een reactie. Wat een belevenissen allemaal en wat een rijkdom aan ervaringen neem jij straks mee naar huis. Geweldig dat je dat toiletgebouw laat bouwen en hopelijk zie je nog het resultaat. Griezelig die wilde dieren. Ik neem aan dat varkens, geiten en paarden daar in 't wild rondlopen, maar een olifant lijkt me we vreselijk eng. Je laatste week is aangebroken en we wensen je nog veel succes en plezier met alles wat je nog gaat doen. Liefs van opa Bert en oma Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 9134

Voorgaande reizen:

11 September 2016 - 23 November 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: