poging 2000 - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu poging 2000 - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Naomi Verdonk - WaarBenJij.nu

poging 2000

Blijf op de hoogte en volg Naomi

07 November 2016 | Cambodja, Khett Batdambang

S'avonds super toffe fantastische pizza gegeten! We waren onze spaanse dame Roció tegen gekomen dus kwam ze mee eten!

Op zondag zijn we een free cycling tour gaan doen. Dit was achteraf 23 kilometer fietsen en hebben heel veel gezien.
Als eerste de rijst papier vellen. Dit zijn de vellen die je gebruikt voor een verse spring roll. Vervolgens zijn we naar een plek gegaan waar ze bananen snoepjes maken. Ze schillen hele kleine plakjes van de banaan die leggen ze op een bamboo plaat en laten ze drogen. Daarna zijn we naar een lokale markt gegaan en mochten we noodles  proberen. De lokale markt was voor fruit, groentes, vis en vlees. De vis en vlees worden niet zoals in Nederland in een aparte ruimte schoon gemaakt. Nee dat gebeurd gewoon op de grond op de markt. En het ligt daarna ook niet in ijs bakken om het koel te houden.

Daarna zijn we naar een huisje gegaan waar ze rijstwijn maakten. Wat een grappig proces is dat. En de rijstwijn is sterk! Moesten even proeven maar brand onwijs in je mond/slokdarm. Daarna zijn we langs de zoveelste bruiloftgereden. De bruiloften zijn hier gewoon in een tent naast het huis met echt muziek zo hard als op een festival zodat de hele buurt mee kan genieten!
Onze een na laaste stop was op een plaats waar ze vispastei  maken.  Echt onwijs vis. Er was een auto tot de nok toe gevuld met vissen van 30/40 cm grote vissen en die werden dan in een grote krat gestopt om vervolgens gewogen te worden. Ik probeerde me toen in de beelden hoe het voor de chauffeur  moest zijn maar dat kon ik beter niet doen want me ontbijtje kwam bijna om hoog er door.  Het stinkt er zo verschrikkelijk dat ik rond liep met me vingers op me neus tegen de stank.
Ook worden de vissen daar op de grond schoongemaakt.  Ik hoef hier echt geen vis meer te eten dus.

Vlak voor we bij de laatste stop aankwamen knalde me band gelukkig mocht ik op de fiets van de tour gide verder fietsen! De laatste stop was sticky  Rice cake. ik ben er niet echt fan van maar een hapje was te doen. Daarna moesten we nog een half uur terug fietsen en hadden we intotaal 23 km gefietst. Daarna de lunch. Een super lekkere hamburger!
Savonds in bluehouse  weer lekker wat gegeten en even leuk met papa, Paula, Fleur en Rozan gepraat!

Volgende week gaan we weer naar nieuwe schooltjes en ook wat projecten bekijken waar ik miss een steentje kan bijdragen met alle donaties!

  • 07 November 2016 - 15:57

    Ingrid :

    Hoi lieve Naoom,
    Erg leuk hoor om al je verhalen te lezen! En wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Lekker blijven genieten!!! liefs en dikke kus.

  • 09 November 2016 - 10:55

    John & Anneke:

    Hoi wereldreizigster,

    Leuk en heel bijzonder om je verhalen te lezen. Wat een aparte reis en goed dat je je tandelborstel mee hebt.
    Jullie zijn goed bezig. Ga zo door.

  • 09 November 2016 - 13:36

    Oma Els:

    Wat weer een interessant verslag dat laatste deel. Leuk hoor allemaal. Dikke kus van ons beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9166

Voorgaande reizen:

11 September 2016 - 23 November 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: